Vítejte ve vzdušném prostoru letecké školy FLY FOR FUN
Povětrnostní podmínky
Teplota
-2,5 °C
Rosný bod
-3,7 °C
Vlhkost
93 %
Rychlost větru
0,0 m/s
Směr větru
180
Webkamera - Sazená Webkamera - Sazená Více
Létejte za polovic Létejte za polovic

Kvalifikace LAPL (Light Aircraft Pilot Licence) je určena pro ty, kdo chtějí létat pouze rekreačně, ne obchodně a ne za úplatu. Letadla ve výcviku mohou být maximálně čtyřmístná a do maximální vzletové hmotnosti 2000 kg.

CenY výcviku LAPL

Výcvik lze létat pouze na jednom typu letadla, na kterém zároveň pilot skládá závěrečné zkoušky Po složení zkoušek je oprávněn létat pouze s tímto typem letounu. V případě zájmů o létání s dalším typem letounu jako pilot LAPL, nabízíme přeškolení na letadla z naší nabídky.

TIP

Osnova výcviku obsahuje 30 letových hodin. Držitelé jiných pilotních průkazů (UL, GLD apod.) s předchozí leteckou zkušeností, mohou dosáhnout úlevy ve výcviku až 50%. Tím je výcvik LAPL velmi výhodný zejména pro piloty UL, kteří sní o létání s Cessnou nebo Diamond DA40.

Čtěte také v blogu: LAPL versus PPL

Požadavky na žáka

  • Věk minimálně 16 let, u osob mladších 18 let nutný souhlas zákonného zástupce.
  • Student musí být držitelem alespoň platného osvědčení o zdravotní způsobilosti II. třídy rozšířené o vyšetření dle EU 2019/27 Part-MED.
  • Na první samostatný let potřebujete průkaz radiotelefonisty (kurz je součástí teoretické přípravy).

Průběh kurzu

Teoretická část

KURZ TEORIE PPL, LAPL

V rámci teoretického výcviku LAPL vám poskyteneme náš plně online teoretický kurz. Dostanete přístup na náš e-learning, kde budete mít zpřístupněny studijní materiály a videoprezentace přednášek. K tomu máte v ceně 4 hodiny dobrovolných konzultací, kde budete pouze vy a instruktor a můžete se ptát na cokoliv, čemu nebudete rozumnět. Další hodiny konzultací se dají kdykoliv dokoupit, pokud budou potřeba.

Výhodou tohoto kurzu je plná svoboda v plánování si vlastní výuky teorie. Přednášky máte kdykoliv k dispozici a výběr termínu dobrovolné online konzultace už je předmětem osobní domluvy přímo s naším šéf instruktorem teoretického výcviku Honzou Matúšů, který vás bude celým teoretickým výcvikem provázet.

Po splnění zákonných podmínek (tedy splněné samostudium a dosažení minimálních vědomostí) vám vystavíme certifikát o absolvování, se kterým se přihlásíte na Úřad pro Civilní Letectví a který je platný ve všech zemích EASA.

Pro více informací prosím o teoretickém výcviku kontaktujte přímo Honzu na emailu: groundschool@flyforfun.cz

Poznámka: hodina konzultace se bere jako padesáti minutová lekce a je potřeba konzultace vyčerpat do uplynutí max. 12 měsíců od zakoupení produktu.

Praktická část

Osnova praktické části:

  • Seznamovací let
  • Cvičný let k seznámení s účinky ovládacích prvků
  • Cvičné lety k nácviku přímého a vodorovného letu, stoupání, klesání a zatáček
  • Cvičné lety k nácviku pomalých letů, min. bezpečná rychlost, přetažení, zábrana pádu a vývrtky
  • Cvičné lety k nácviku
    • vzletu a stoupání,
    • letu po okruhu
    • přiblížení a přistání
    • vzletu a přistání s bočním větrem
    • vzletu s maximální výkonností
    • přistání na krátké plochy
  • Opravy vadných přistání
  • Nouzové a mimořádné postupy na okruhu
  • Přezkoušení před prvním samostatným letem
  • První sólo lety po okruhu
  • Samostatné a kontrolní lety po okruhu
  • Cvičné lety k nácviku techniky pilotáže (ostré zatáčky o náklonu do 45°, přetažení v zatáčce, zábrana pádu a vývrtky ze zatáčky)
  • Cvičné lety k nácviku nouzového přistání
  • Cvičné lety k nácviku bezpečnostního přistání
  • Cvičný let podle přístrojů
  • Navigační lety
  • Přezkoušení před prvním sólo navigačním letem
  • Samostatné navigační lety a přeletová navigace
  • Přeletová navigace v řízených prostorech, přílety, odlety a přelety řízených letišť

TIP

Začít může ihned, výcvik je u nás individuální, lety si plánujete sami v naší aplikaci. Létáme po celý rok, naše letadla jsou vytápěna.

Ukončení kurzu a získání licence

Teoretická zkouška se skládá na Úřadu pro civilní letectví formou testu. Praktické dovednosti ověří zkušební komisař (examinátor) Úřadu pro civilní letectví.

 

 

Ceny výcviku LAPL

Z naší nabídky si můžete vybrat z několika typů letadel všeobecného letectví, na kterých chcete svůj výcvik absolvovat. Uvedené ceny zahrnují cenu za letadlo, palivo a instruktora.

Výcvik na letounu Cessna 150/152 nebo Tecnam P2008JC

Cena pro držitele pilotního průkazu UL, vrtulníku nebo kluzáku!
  • Cena 15h: 60 495 Kč (73 199 vč. DPH) + Teorie: 7 150 Kč (8 652 vč. DPH)
Cena pro žáka bez předchozích leteckých zkušeností
  • Cena 30h: 120 990 Kč (146 398 vč. DPH) + Teorie: 7 150 Kč (8 652 vč. DPH)

Výcvik na letounu Bristell B23

Cena pro držitele pilotního průkazu UL, vrtulníku nebo kluzáku!
  • Cena 15h: 64 245 Kč (77 736 vč. DPH) + Teorie: 7 150 Kč (8 652 vč. DPH)

Výcvik na letounu Diamond DA40

Cena pro držitele pilotního průkazu UL, vrtulníku nebo kluzáku!
  • Cena 15h: 83 100 Kč (100 551 vč. DPH) + Teorie: 7 150 Kč (8 652 vč. DPH)

Další ceny jsou uvedeny v našem ceníku.

Povinnosti pilota LAPL

Průkaz LAPL, byť má spoustu výhod oproti průkazu PPL(A) s sebou nese i daleko větší zátěž na rozlétanost a další požadavky pro vaše létání. Upozorňujeme, že vy jako piloti jste plně zodpovědní za to, že jdete letět pouze tehdy, kdy tyto požadavky splňujete:

  • Sep land v průkazu LAPL(A) platí neomezeně. Zde jsou však požadavky, které musíte POKAŽDÉ, KDYŽ JDETE LETĚT, splňovat: Požadavky na rozlétanost pro LAPL – letoun jsou: Za poslední 2 roky nálet 12° PIC + 12 vzletů / přistání + 1° s instruktorem.

Pokud toto nesplňujete, nemůžete jít sami létat! Znamená to, že minimálně jednou za dva roky musíte letět s instruktorem minimálně jednu hodinu.

  • Toto je shodné s průkazem PPL - další osoby na palubě můžete svézt pouze tehdy, kdy kromě jiného máte min. 3 přistání za posledních 90 dnů. 
  • Piloti LAPL smí vozit cestující pouze poté, co odlétali min. 10 HODIN JAKO PIC NA LETOUNECH PO VYDÁNÍ LAPL LICENCE. Dříve můžete létat pouze sami nebo s instruktorem

V neposlední řadě- pokud chce pilot LAPL zahájit noční výcvik, musí před jejím zahájením absolvovat max. 6 měsíců před zahájením nočního výcviku základní výcvik podle přístrojů v rozsahu 3 hodin, z čehož může být polovina na simulátoru.

Prosím myslete na věci výše. Vše je zapsáno v předpisu PART-FCL a odpovědnost je na pilotech.

Kam dál?

Teoretická zkouška je platná i pro licenci PPL. Licenci soukromého pilota je tedy možné získat bez dalších teoretických zkoušek.